Praktisk information

Luk alle
Åbn alle

Alle inkl. klimaambassadører, kan søge klimapuljen til klimainitiativer på deres arbejdsplads. Har din arbejdsplads ikke en klimaambassadør? Så send en mail til klima@hvidovre.dk og tilmeld dig som klimaambassadør. 

Du kan søge om puljen til alle former for klimainitiativer. Initiativerne kan både være tekniske løsninger og tiltag der har mere fokus på adfærd. Både ansatte på skoler, i institutioner, teknisk personale samt øvrige medarbejdere i Hvidovre Kommune kan søge puljen.

Mangler du inspiration?

Som klimaambassadør kan du søge puljen ved at udfylde en ansøgningsblanket.

Oplever du tekniske problemer, kan du sende en mail, der indeholder samme oplysninger som ansøgningen, til klima@hvidovre.dk.

Bemærk at der skal vedlægges en beskrivelse af initiativet, samt hvor mange penge I ønsker at søge om. Dertil skal vi bruge kontaktoplysninger. 

Når vi har modtaget alle ansøgninger, kigger vi dem igennem, og udvælger hvilke initiativer, der skal modtage puljen i år. 

Puljen tildeles hurtigst muligt efter ansøgningsfristen, og modtagerne vil få direkte besked på deres mail, altså den der er angivet i ansøgningsblanketten.  

Hvis din arbejdsplads har fået tildelt et beløb fra puljen, vil I blive kontaktet på mail. For at få tildelt puljen, skal initiativet dokumenteres, og alt materiale, der modtages i forbindelse med klimapuljen, vil blive brugt internt i kommunen. 

Vi vil også meget gerne fortælle de gode klimahistorier, og især alle jeres gode initiativer. Derfor vil vi holde en samtale med de der har modtaget klimapuljen. Dertil må vi bede jer om at sende billeder, når jeres klima initiativ er realiseret. 

Det beløb arbejdspladsen får tildelt, SKAL bruges inden udgangen af året. Hvis ikke dette overholdes, mistes det tildelte beløb.